Jak „šetři“ úřady práce v době krize.
Dne 3. 3. 2010 jsem nastoupil, jako uchazeč o zaměstnání, do měsíčního rekvalifikačního kurzu ve Frýdku-Místku, to je necelých 40 km. od místa mého trvalého bydliště. Úřadem práce mi bylo dopředu sděleno, že po ukončeni kurzu mi bude jízdné autobusem, nebo vlakem v plné výši proplaceno, to znamená 2 100,-Kč.
Hned první den v kurzu jsem zjistil, že jsou tam semnou další 4 uchazeči o zaměstnání z blízkého okolí místa mého trvalého bydliště, kterým všem bude také úřad práce proplácet jízdné ve výší okolo 2 100,-Kč. Proto jsem hned navrhl úřadu práce, že všech nás 5 bude jezdit cely měsíc jedním osobním automobilem pouze za 3 000,-Kč. které by nám úřad práce proplatil za benzin. Argumentoval jsem i tím, že je to pro nás všechny mnohem výhodnější, protože nemusíme přestupovat a ušetříme tak i hodně času. Bohužel, úřad práce na můj návrh nepřistoupil a je raději ochoten nám proplatit jízdenky za vlaky a autobusy ve výši 10 500,-Kč.
A tak během jednoho jediného měsíce tento úřad práce zbytečně přijde o 7 500,-Kč. Vzhledem k tomu, že na ostatních úřadech práce je situace pravděpodobně obdobná, tak ministerstvo práce a sociálních věci přijde zbytečně možná až o stovky tisíc korun ročně. Může mi to někdo vysvětlit?
Případná odpověď bude zde zveřejněna.
Pavel Bocek
Na vědomi:
posta@mpsv.cz
posta@vlada.cz
mfdnes@mfdnes.cz
mateslovo@ceskatelevize.cz
atd.
---------------------------------------------------------------------------------
Vážená paní Jílková,
před časem ve Vašem televizním pořadu „Mate slovo“ pan ministr práce a sociálních věci JUDr. Petr Šimerka se vyjádřil v tom smyslu, že uvita každý případný návrh, který by nějakým způsobem řešil velmi neutěšenou situaci nezaměstnaných občanu. Skutečnost je ovšem taková, že nejen pan ministr, ale ani nikdo s jeho ministerstva není ani ochoten potvrdit přijeti takového to návrhu. Totéž platí i u téměř všech ostatních politiku. Můžete se o tom sama přesvědčit na www.sdruzeninezamestnanych.estranky.cz
Proto bych Vás prosil, abyste se v nejbližším svém pořadu, kde znovu mate řešit nezaměstnanost a kde má byt i pan Kalousek, jako jakýsi odborník přes vysokou nezaměstnanost, abyste se ho zeptala, proč ani jeho strana není ochotna potvrdit převzetí otevřeného dopisu, jehož kopie je zveřejněna na titulní stráně už zmíněných webových stránek.
Děkuji za pochopení
Pavel Bocek
Odeslano e-mailem dne 7. 3. 2010 do pořadu Mate slovo
-------------------------------------------------------------------------------------
Vloženo 17. 3. 2010
Jelikož mi do dnešního dne nikdo neodpověděl, což jsem ale samozřejmě očekával, tak si zde dovolím aspoň vložit několik komentářů převzatých z www.mateslovo.cz
Nad otázkami nezaměstnanosti se budou zamýšlet nejen jednotliví zaměstnavatelé a nezaměstnaní, ale také poslanec Miroslav Kalousek, ředitel Úřadu práce v Mostě Oldřich Malý a předseda Odborového svazu KOVO Josef Středula.
Komentáře
Zelený píše:
Březen 12th, 2010 v 1:12 pm
Madame Jílková by se na pořady měla lépe připravit,tak aby jako moderátorka splňovala kritéria nezávislé tzv.veřejnoprávní televize, placené z koncesionářských poplatků.
Při pořadu podporovala falešný názor současných zbohatlíků, že nezaměstnaní jsou lidé, kterým se nechce pracovat a proto by měli brát minimální podporu. V této zvrácené filozofii se plně shodovala s profesionálním demagogem poslancem Kalouskem, který nese mimo jiné odpovědnost i za špatně sestavený státní rozpočet 2009 a ještě je natolik drzý, že skáče do řeči svýn oponentům (jako madame Jílková). Zejména jej iritoval předseda OS Kovo. Kameraman (proč asi?)neustále zabíral grimasy pana Kalouska, pokud se mu diskuse nelíbila.
Pořad je veden neprofesionálně, bude-li tato praxe pokračovat podám na „veřejnoprávní“ ČT stížnost pro porušování zákona. Za své peníze požaduji kvalitu. V komerční televizi by se podobný pořad dlouho neudržel.
vera píše:
Březen 12th, 2010 v 3:56 pm
Souhlasím s p. Zeleným.. P. Kalousek se opravdu předvedl – v první řadě nejistotou, jak vysoká je minimální mzda – zřejmě je částka 8000,– Kč pod hranicí jeho vnímání, zadruhé svým tvrzením, že by lidé pobírající podporu v nezaměstnanosti měli jít 4hod. denně provádět kupř. veřejné práce. Takže v jeho představách by to vypadalo asi tak, že po 4 hod. zametání by se měl nezaměstnaný vykoupat, obléknout a zbytek dne „obrážet“ potencionální zaměstnavatele. Myslím, že by se p. Kalousek místo svého vyloženě arogantního ušklebování měl zajímat o rozdíly mezi tzv. podporou v nezaměstnanosti a dávkami v hmotné nouzi – pokud se nezaměstnanému nepodaří ani po uplynutí „podpůrčí doby“ (myslím, že se tomu tak říká),najít práci, pak souhlasím s tím, že by měl odpracovat několik hodin (ale určitě ne 2O) týdně pro své spoluobčany.. Ale jeho prvotním zájmem, ale i zájmem společnosti, by mělo být, aby si opět našel práci. P. Kalousek by si měl uvědomit, že určitě 6O proc. nezaměstnaných by práci uvítalo – že to nejsou žádní lemplové, a že ve většině případů to jsou oběti krize ev. špatně hospodařících zaměstnanavatelů.. Nesrovnávejte, prosím, většinu nezaměstnaných s lidmi, kteří pracovat nepracovali, nepracují a pracovat nebudou.. Tak jsou veřejně prospěšné práce zcela na místě..
Pavel píše:
Březen 12th, 2010 v 11:06 pm
Na https://sdruzeninezamestnanych.estranky.cz jsou mimo jiné dva dotazy, které jsem zaslal e-mailem i do posledního dílu televizního pořadu „Mate slovo“. Bohužel jsem však neměl možnost tento pořad sledovat. Proto bych uvítal, aby mi někdo sdělil, zdali byly tyto dotazy zodpovězené.
vera píše:
Březen 13th, 2010 v 8:01 am
P. Pavle, o vašem dotazu, bohužel, nebyla ani zmínka. Ale faktem je, že se spíš „řešil“ problém nezaměstnaných a jejich práce „na černo“ – a p. Kalousek navrhoval, práci nezaměstnaných pro město právě proto, aby práci na černo zamezil – jak jsem psala výše. Na tento pořad jsem se dívala spíš náhodou a docela mě vyděsil. Na začátku 9Otých let byli lidé ujišťováni, že mírná nezaměstnanost je zdravá a naprosto v pořádku, že nezaměstnaný člověk jen ukončil určitou etapu svého života, aby mohl začít novou, vyjadřoval se k tomu kdokoliv – dnes se nezaměstnaným, a nejen jim, nadává do socek, lemplů, lenochů, vyžírků a jsou to oni, kteří způsobili enormní schodek rozpočtů.. Jsem naštěstí (krátce) v důchodu, ale posledních 2O let jsem si s nezaměstnaností taky užila své, pravda, vždy jsem místo nakonec s velkým úsilím našla, ale jak mi stoupal věk, vždy to bylo horší a horší, jak zacházením ze strany zaměstnavatelů, tak co se týče platu – a to bylo v době, kdy nebylo v některých oblastech 70 nezaměstnaných na jedno volné místo, jak je to nyní. Možná, že problém sebevražd není jen v tom, že se nezaměstnaný člověk, většinou nezaviněně, dostane do špatné životní a finanční situace, ale ještě je obviňován z lenosti a neschopnosti. P. Pavle, přeji Vám, pevné zdraví a úspěch ve vašich snahách, ale obávám se, že je to boj s větrnými mlýny a v podstatě to nikoho z těch, kteří jsou za tento stav v naší republice odpovědní, nezajímá..
Jarda píše:
Březen 13th, 2010 v 9:44 pm
Pořad jsem neviděl, nemohu se k němu vyjádři. Ale z jiného soudku: Před několka lety jsem se v tisku dočetl, že každý nezaměstnaný stojí stát 170 000,– Kč ročně. To je více, než si mnozí zaměstnanci vydělají. Z toho jen malou část tvoří podpory a sociální dávky, většinu spotřebují pracovní úřady, různé rekvalifikační, školicí a jiné agentury. Na druhé straně kdekterý starosta naříká, co má v obci práce, co všechno by mohl udělat, kdyby měl lidi a peníze.
Můj názor je takový, že všechny ty pracovní úřady, rekvalifikační a školící agentury by se měly zrušit, nezaměstnaní by se měli přihlásit na úřadě svého bydliště, který by u MPSV nárokoval peníze na státní program zaměstnanosti. Mnohý „nezaměstnaný“ by tak mohl být na různých pracích v obci zaměstnán do důchodu, odpadl by souběh práce na černo a pobírání dávek (což by znamenalo úsporu kontrolorů), protože občan by byl buď zaměstnán nebo v programu státní zaměstnanosti. Obce by měly dostatek pracovníků na různé práce, a pokud by snad práci neměly, mohly by si pracovníky půjčovat. Je naprosto běžné v mnoha profesích, že se pracuje i delší dobu mimo bydliště. Jenomže takové řešení přesahuje rozumové schopnosti našich politiků.
Pravidelně jezdím do Prahy. Tam je všude po ulicích tolik (dámy prominou) „bordelu“ – a to té instituci křivdím, v ní je pořádek – že by se tam „uživily“ sta i tisíce nezaměstnaných. A po ulicích se poflakuje množství zdravých i mladých lidí, kteří nanejvýš prodávají Nový prostor.
V tom článku bylo také vyčísleno, že nezaměstnanost (tehdy 350 000) připravuje stát o cca 100 miliard – tj. výdaje státu, nevytvořená produkce a škody způsobené trestnou činností.
Ovšem uplatnění takových a podobných nápadů by zlikvidovalo tisíce dobře placených míst tisíců úředníků, kteří „pečují“ o nezaměstnané.
Jana píše:
Březen 15th, 2010 v 4:28 pm
Zůstává pro mě záhadou, proč byl do tohoto pořadu pozván M. Kalousek, když dané problematice vůbec nerozumí. Práci na černo jsou povinni kontrolovat Inspektoráty práce a určitě měl být pozván někdo z této instituce, aby nám sdělil, zda kontroly vůbec provádějí a kolik pokut uložily. V oblasti nezaměstnanosti stát selhává na celé čáře. Úřady práce nejsou schopny lidem zprostředkovat zaměstnání, ochrana před diskriminací je u nás nulová, kontrola dodržování zákonů zřejmě neprobíhá. Ředitel úřadu práce si stěžuje na špatnou legislativu z dílny exministra práce P. Nečase a rozhodně není sám. Nečasovy zákony zaměstnávají ombusmanna už delší dobu. Politici nejsou schopni řešit problémy nezaměstnaných, a tak o nich prohlásí, že to jsou lenoši, kteří nechtějí pracovat a sníží jim dávky. Je třeba zvýšit podpory v nezaměstananosti a prodloužit jejich pobírání a novelizovat zákon o životním a existečním minimu. N nezaměstnanost si platíme sociální pojištění.
Pavel píše:
Březen 17th, 2010 v 11:02 pm
Děkuji Vám paní Věro za odpověď. Rad bych poděkoval i paní Jílkové a panu Kalouskovi, ale bohužel nemam za co. A jelikož mi na moje dotazy nikdo neodpověděl, což jsem ale samozřejmě očekával, tak si aspoň dovolím všechny tyto komentáře okopírovat a vložit na https://sdruzeninezamestnanych.estranky.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Je třeba se zbavit kapitalismu,čím dřív tím lépe.Lidé ve vládě jsou prospěcháři,
tuneláři a zloději.Kapitalismus je zlo.Sice se změnila vláda,ale nevěřím že se
něco změní.A taky nevěřím že dokáži řídit tuhle republiku.A jinak žádná demo-
kracie v téhle republice neexistuje,o tom mluví jen horních 10 000 lidí a Kalous.
OBČANE BRAŇ SE !!!
(OP, 9. 6. 2012 21:49)
Středověk,zloději vládnou,lid je manipulován. Bohatství Země patří všem lidem,celému lidstvu,nejsou žádní nadlidé,jsou jen zmetci,kteří si na nadlidi hrají a sami sebe za nadlidi považují. Fašisté se považovali za nadlidi a ti,kteří stále ještě pociťují nadřazenost nad ostatními se jim řadí na roveň,je jedno v jaké politické straně jsou členy. K půdě a přírodnímu bohatství se dostanou jen různé mafie,vládní,nevládní spolky,hospodaří,těží,s vyhospodařeným,vytěženým obchodují a tak "demokraticky", "spravedlivě" manipulují s majetkem všech občanů. Česká republika patří všem jejím občanům bez rozdílu,jen si to zatím ještě mnoho občanů neuvědomuje,nebo nepřipouští,občas tomu ani nerozumí a tak si myslí,že to tak má být,najdou se i ti,kteří se raději spokojí s málem v obavách,že by o to málo mohli přijít. Všeho dočasu.
http://obcan-pavel.webnode.cz
vím o projektech hodně ... bohužel
(marie 59, 14. 10. 2010 17:17)
"...Bohužel, úřad práce na můj návrh nepřistoupil a je raději ochoten nám proplatit jízdenky za vlaky a autobusy ve výši 10 500,-Kč.
A tak během jednoho jediného měsíce tento úřad práce zbytečně přijde o 7 500,-Kč. ..."
Toto se děje proto, že tyto programy jsou hrazeny z programů financovaných EU a podporovaných MPSV (=státem).
Nad těmito projekty není žádná veřejná kontrola.
Vymýšlí je MPSV. Rozešle je do 14-ti Krajů, ty je podají. Hodnotitelé těchto projektů jsou úředníci, takže se nestane, že by neprošly. Tyto projekty jsou pro úzkou skupinku nezaměstnaných (tito jsou ÚP vybíráni). Tato skupinka je v drtivém nepoměru s celkovou skupinou potřebných nezaměstnaných, ale to nikoho nezajímá. Aktivity jsou pouze takové, aby se daly realizovat úředníky, či vzdělávacími agenturami "od stolu". Pokud se zeptáte, šlo-li by to vymyslet lépe a účelněji, odpověď zní ANO, ale to by musela mít veřejnost k přípravě projektů přístup. Veřejností myslím zástupce odborů, nezaměstnaných v poměru 1:1 s úředníky. Jinak je to o ničem.
Přišlo e-mailem
(Pavel Bocek, 27. 3. 2010 20:43)
E-mail: pavelbocek.sno@email.cz
Č.j. 05419/10-OSV
Vážený pane Bočku,
Úřadu vlády ČR byl doručen Váš e-mail, v němž si stěžujete na činnost úřadu práce.
V předmětné záležitosti Vám sděluji, že Vaše podání postupuji Ministerstvu práce a sociálních věcí, jemuž řešení uvedené problematiky na vládní úrovni věcně přísluší, se žádostí o jeho přímé vyřízení. S vyjádřením ministerstva budete seznámen.
S pozdravem
Mgr. Jitka Vodrážková, v.r.
oddělení styku s veřejností
pavelbocek.sno@email.cz
11.03.2010 00:45 Komu posta@vlada.cz
Kopie
Předmět Jak „šetři“ úřady práce v době krize.
KAPITALISMUS
(Jarek, 20. 11. 2013 0:19)